Posted by: lrrp | November 7, 2013

මුදලාලිගෙන් මං පළිගන්නෙ නිකම් නොවෙයි බිස්නස් නැති කරලා ලොරිත් පෙරළලායි

“තමන් මැරුණෙ මොනවා වෙලා ද?”

දියවැඩියාවෙන් මාස හයක් එක් තැන් වෙලා හිටියා. එහෙම අසනීපවෙලා ඉඳලා මැරුණා.”

“මාස හයක් ම එක් තැන් වෙලා හිටියේ මොකද?”

“මම එළවපු ලොරියට ම යට වෙලා.”

“ඒක පුදුම කතාවක් නෙ? තමන් ම එළවපු ලොරියට තමන් ම යටවුණේ කොහොම ද?”

“ඒ වෙලාවෙ ලොරියෙ ගෝලයාට මම ලොරිය රිවස් කරන්න දුන්නා. මම ලොරිය පිටිපස්සෙ බිම ඉඳලා බැලුවා. ලොරිය එක පාරට ම වේගයෙන් පස්සට ඇවිත් මගේ ඇ‍ඟේ හැපුණා.”

“ඇයි ගෝලයාට ලොරිය රිවස් කරන්න දුන්නේ?”

“යාළුකමට”

“ඒ කියන්නෙ තමන්ගෙ රස්සාවෙ වගකීම අනුන්ට පැවරුවා.”

“හ්……….. ම්………”

“ලොරිය කාගෙද?”

“මේ ජයමාන්න මුදලාලිගෙ.”

“ලොරියෙ ඩ්‍රැයිවර් කවුද?”

“මම”

“ගෝලයා කවුද?”

“පියදාස”

“ඇයි පියදාසට ලොරිය එළවන්න දුන්නෙ. මුදලාලි තමන්ට කිව්වද පියදාසටත් ඩ්‍රයිවින් උගන්නන්න කියලා.”

“නෑ මුදලාලි කිව්වෙ නෑ. පියදාසටත් අත හුරුකර ගන්න ඕනැයි කිව්වා ම මම ඒකට ඉඩ දුන්නා හිතවත්කමට.”

“ලොරියෙ හැපිලා කොයි තරම් කාලයක් අසනීපයෙන් හිටියා ද?”

“මාසයක් විතර ඉස්පිරිතාලෙ හිටියා. ටිකට් කැපුවාම ගෙදර ඇවිත් සිංහල වෙද මහත්තයෙකුගෙන් කැඩුම් බිඳුම් වෙදකම් ගත්තා. ඒ වෙනකොටත් මට දියවැඩියාව තිබුණා. මාස හයක් ම එක් තැන් වෙලා දුක් විඳලා මැරුණා.”

“තමන් ගෙ නම මොකක් ද?”

“ගුණසේන”

ජයමාන්න මුදලාලි මොරටුව ප්‍රදේශයේ දැව වෙළඳාම් කළ පනස් පස් හැවිරිදි විවාහකයෙකි. ඔහුගේ ව්‍යාපාරයට ඔහු සතු ලොරි රථ දෙකක් යොදවා තිබුණි. ඔහු ඇඟ පත වේදනාවෙන් පීඩා විඳීන්නට විය. ඔහුගේ ශරීරය කුඩා සතුන් වගයක් කනවා යැයි නිතර ම කියන්නට විය. ශරීරය පවා ලප හැදී තිබුණි මේ ලප හැදීමත් කැසිල්ලත් නිසා වෙනත් කටයුත්තක යෙදෙන්නට ඉඩකඩක් නොවීය. බිරිය පවා නුරුස්සන්නට විය. ලොරි රථ දෙක මේ වන විට හයවරක් පෙරැළී අබලන්ව අලුත්වැඩියා කරන්නට සිදු වී ඇත. අලුත්වැඩියා කොට ප්‍රවාහනයේ යෙදූවත් එදින ම යාන්ත්‍රික දෝෂයක් නිසා ධාවනයෙන් ඉවත් කරන්නට සිදු විය. ‍ලොරිය ගෙනා කොම්පැණියට බාර දී අලුත්වැඩියා කොට ආපසු ගෙනැවිත් ධාවනයේ යෙදෙව්වත් එදින ම වෙනත් දෝෂයක් මතු විය. දැන් ලොරි දෙක ම ධාවනයෙන් ඉවත් කොට ඇත. විකුණා දමන්නට උත්සාහ කළත් එය ඉටු වූයේ ද නැත. මෙසේ අතොරක් නැතිව දුක් කරදර කම්කටොළු පාඩු අසනීප දිගින්දිගට පැමිණීම නිසා විවිධ ආගමික පිළිවෙත් සිදු කළ ද යන්ත්‍ර මන්ත්‍ර ගුරුකම් තොවිල් පවිල් සිදු කළ ද කිසි ම සහනයක් නොවීය.

අවසානයේ “සිළුමිණ” පත්‍රයේ “පියවි ඇසින් ඔබ්බට” විශේෂාංගය කියවන ඥාතියෙකුගේ උපදෙස් මත ජයමාන්න මුදලාලි බිරියත්, ඒ ඥාතියාත් සමඟ ඇතුල්කෝට්ටේ ගුප්ත ගවේෂණ මධ්‍යස්ථානය කරා ගියේ ය. එහි දී ආධ්‍යාත්මික උපදේශකවරයා හමු වී සිය දුක් ගැනවිල්ල කීවේය.

පළමු ආධ්‍යාත්මික කිරණ ශක්තිය එල්ල කරන විට ජයමාන්න සිහිසුන්ව වැටුණේය. මේ වන විට ජයමාන්න ශාරීරිකවද මානසිකව ද දුර්වලව සිටි බැවින් දින විසි එකක් ගමේ පන්සලේ බෝධි පූජා පවත්වා නැවත එන්නැයි උපදෙස් දුන්නේය.

ඊළඟ දිනයේ පැමිණි විට ජයමාන්න ප්‍රලය විය. ග‍ෙව්ෂකවරයා ප්‍රශ්න කරන්නට විය.

“කව්ද මේ ශරීරයට ඇතුළුවෙලා ඉන්නේ?Ó‍

“මම ගුණසේන.”

“ගුණසේන කියන්නේ කවුද?”

“මේ මුදලාලිගේ ළඟ හිටපු ඩ්‍රැයිවර් කෙනෙක්.”

“ඇයි ඉතින් මුදලාලිට කරදර කරන්නේ?”

‍මුදලාලි මට සැලකුවේ නෑ. මම ඒකට පළිගන්නවා. කොහොම හරි මරණවා. මරණවා මයි.”

‍Óඇයි ඔය තරම් දරුණු වෛරයක්?Ó‍

ගුණසේන අසනීප වූ හැටිත්, ලොරියේ හැපුණු හැටිත්, මාස හයක් තිස්සේ එක් තැන්ව දුක් වින්ඳ හැටිත් භූතයා විස්තර කළේ ය. එය කලින් සඳහන් කළෙමු.

මේ භූතයා ගේ පළිගැනීමේ වෛරී සිතුවිලි ඉතා දරුණු බැවින් තවත් දින හතක් බෝධි පූජා පවත්වා එන්නැයි උපදෙස් දුන්නේ ය.

සතියකින් පසු ජයමාන්න නැවත පැමිණියේ ය. ගුණසේන ලොරියේ හැපී අසනීප වූ හැටිත් රෝගියාට සැලකූ හැටිත් ජයමාන්නගෙන් විමසුවේ ය.

“මහත්තයා, මිනිහා තමන්ට බාරදීපු ලොරියෙන් ගෝලයාට ඩ්‍රයිවින් උගන්නන්න ගිහින් තමයි ඕක සිද්ධ කර ගෙන තියෙන්නේ. ඒත් මම මගේ මනුස්සකමට ඉස්පිරිතාලෙ ඉන්දැද්දිත් ගෙදර ආවට පස්සෙත් බලන්න ගියා. මාස්පතා එයාට ගෙවපු පඩිය දිගටමත් දුන්නා” යි තත්ත්වය පැහැදිලි කළේ ය.

එදින ද ජයමාන්න දිෂ්ටි ගැන් වූ විට භූතාත්මය කතා කරන්නට පටන් ගත්තේ ය.

“මරණවා මරණවා ම යි. මට නම් යන්න කියන්න එපා. පළිගන්නවා පළිගන්නවා ම යි. ව්‍යාපර පාඩු කරනවා, ලොරි පෙරළනවා” යි ප්‍රේත ජීවියා කියයි.

“කොහොමද ව්‍යාපාර පාඩු කරන්නේ?”

“ඇයි මෙයා ඇඟ කස කස ගෙදරට වෙලා ඉන්නවා. ගෝලයෝ හොරකම් කරනවා.”

“ලොරි පෙරළන්නේ කොහොමද?”

“ඩ්‍රයිවර්ගෙ ඇඟට රිංගලා මට වුවමනා විදියට කානුවක් බෝක්කුවක් උඩින් ගිහින් පෙරළනවා.”

“එච්චරද කරන්න පුළුවන්?”

“ඇයි වතුර බට හපාගෙන ඉඳලා හිල් කරනවා. බ්‍රේක් ඔයිල් බට හපා ගෙන ඉඳලා හිල් කරනවා. එහෙමත් පාඩු කරවනවා.”

“ඇයි එහෙම කරන්නේ? ඇයි මුදලාලිව මරන්න හදන්නේ?”

“තරහට… තරහට…”

“ඇයි මේ තරම් තරහක්?”

“මට සැලකුවේ නැති නිසා.”

“තමන් ඔත්පලව ඇඳට ම වෙලා කොයි තරම් කාලයක් හිටියද?”

“මාස හයක් විතර.”

“ඒ කාලෙ කවුද තමන්ට සාත්තු සප්පායම් කළේ?”

“මගේ නෝනා.”

“නෑදෑයොත් උදව් කළා ද?”

“නෑ එහෙම විශේෂ උදව්වක් කළේ නෑ.”

“තමන්ට වෙන ආදායම් මාර්ග තියෙන්න ඇති නේද?”

“නෑ නෑ මට වෙන කිසි ම ආදායමක් තිබුණේ නෑ.”

“එහෙනම් රියැදුරු රස්සාව ම විතරයි තිබුණේ?”

“ඔව්”

“ඉතින් ඔත්පලව හිටිය කාලෙ ජීවත් වුණේ නෝනා රස්සාවක් කළාද?”

“නැහැ”

“පුදුමයිනෙ ඉතින් ජීවත් වුණේ කොහොමද?”

“ජයමාන්න මුදලාලි මාසෙකට විතර සැරයක් ගෙනැත් දීපු මුදලකින් තමයි.”

“දියවැඩියාව හැදිල ඉන්න කොට තුවාලත් තිබුණ ද?Ó‍‍

“නැහැ”

“ඒත් දියවැඩියාව නිසා දුර්වලවෙලයි මැරුණේ?”

“ඔය දියවැඩියාව හැදුවෙ මුදලාලි ද?”

“නැහැÓ‍

“තමන් ගෙ ඇඟට ලොරිය රිවස් කළේ මුදලාලි ද?”

“නෑ පියදාස”

“පියදාසට ලොරිය රිවස් කරන්න දුන්නේ කවුද?”

“මම…..මම……… දැන් කීපවතාවක් ම ඒක කිව්වා.”

“අන්න හරි, දැන් කීපවතාවක් කියපු නිසා හොඳට මතකයිනෙ, මේ අනතුර සිද්ධ වුණේ තමන්ගේ ම වරද නිසයි නේද?”

“ම්……ම්……..ඔව්………..නේ………. මහත්තයා මම වැරදියි.”

“දැන් හොඳට මතක තියාගන්න ජයමාන්න මුදලාලි හුඟක් යුතුකම් කරලා තියෙනවා. ගුණසේන අතේ වරද තියෙද්දිත් තමන් මැරෙනකම් උදව් කළා.”

“ඔව් මහත්තයා මම පිළිගන්නවා.”

“එහෙම යුතුකම් කළ මුදලාලිට තමන් එක දිගට හතුරුකම් කළා. වාහන පෙරළුවා. අසනීප කළා. මැරීමේ වේතනාවෙන් හතුරුකම් කළා. ඒ වැඩ ඉතා ම අකෘතඥ දුෂ්ට වැඩ නේද?”

“………………….” අමනුෂ්‍යයා නිහඬ ය.

“තමන්ගේ වදර නිසාත් සංසාරෙන් කරපු පාපයක් නිසාත් තමන් දුක් වින්ඳා. වැරදි චේතනා නිසා දැන් මළ පෙරේතයෙක් වෙලා දුක් විඳිනවා. ඒත් මදිවාට යහපත් මිනිහෙකුට සතුරුකම් කරනවා. තමන්ට තව දුරටත් ඔය දුගතියේ ම අවුරුදු දස දහස් ගණනක් කර්ම විපාක ගෙවන්නයි වෙන්නේ.”

“………………….” ප්‍රේතයා නිහඬව සිට අඬන්නට ගත්තේ ය.

“මේ වගේ ස්වාමියෙකුට හතුරුකම් කරන්න තමන් මීට පස්සෙ පැත්ත පළ‍ාතෙ එන්න එපා” යි කියන විට ම ප්‍රේතයා ඉගිල ගියේ ය.

ජයමාන්න මුදලාලිට කරුණු පැහැදිලි කොට මුදලාලිටත්, නිවසේ අනිත් අයටත්, නිවසටත්, ව්‍යාපාරයටත් ආරක්ෂා දමන්නට කටයුතු කළ යුතු බැව් අවධාරණය කළේ ය.

“මහත්තයා ගුණසේන අතේ කොයි තරම් වැරැද්දක් තිබුණත් ම‍ගේ ළඟ දවසක් හරි වැඩ කළ සේවකයෙක් කියලා මගේ හිතේ තාමත් අනුකම්පාවක් තියෙනවා. ගුණසේනගෙ නමින් ගුණසේනගෙ ගෙදර සාංඝික දානයක් දීලා පින් අනුමෝදන් කරන්න මම අවශ්‍ය කටයුතු කරන්නම්. සම්පූර්ණයෙන් වියදම මම දරනවා.” යි ජයමාන්න මුදලාලි කීවේ ය.

“බොහෝ ම හොඳයි මුදලාලි ඒ දානෙන් පස්සෙ එහෙනම් ආයෙත් එන්නකො” යි ගවේෂකවරයා පැවසීය.

සාංඝික දානය පිරිනමා නැවතත් පැමිණි දිනයේ ගුණසේන ගේ ප්‍රාණකාරයා ගෙන්වා සුදු නෙළුම්මල් වට්ටියකට සම්බන්ධ කොට කැලණියට යැව්වේය.


Leave a Reply

Categories

